MENU

CEAR aplaudeix la reobertura de la recerca del cas Tarajal com una «esperança contra la impunitat»

 

  • Des de CEAR confiem que la reobertura de la recerca conduïsca a un nou judici oral on es faça justícia a la mort de 15 persones.

Des de la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR) aplaudim l’admissió del seu recurs per part de l’Audiència de Ceuta, qui ordena reobrir la recerca de la mort de 15 persones el passat 6 de febrer de 2014 quan intentaven arribar nadant a la platja del Tarajal a Ceuta i van ser repel·lits violentament per membres de la Guàrdia Civil.

Després de l’arxiu de la causa en 2015 pels delictes d’homicidi i prevaricació, CEAR i altres dues organitzacions -Coordinadora de Barris i Observatori DESC- van presentar un recurs d’apel·lació que ha sigut estimat pel que s’han de reprendre les diligències prèvies.

Per a CEAR la decisió suposa “una victòria judicial que obri una escletxa d’esperança contra la impunitat i dóna la raó a tots aquells que vam dir que no s’havia produït una recerca adequada sobre l’ús excessiu i innecessari de la força i de material antidisturbis per part de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat.

“Confiem que la reobertura de la recerca conduïsca a un nou judici oral on es faça justícia a la mort de 15 persones que cercaven una oportunitat en el nostre país”, ha destacat Estrella Galán, secretària general de CEAR.

“Ens tranquil·litza saber que si el Govern no elimina les pràctiques il·legals en la nostra frontera sud seran els propis tribunals els que poden acabar condemnant les actuacions que estan fora de la Llei”, va apuntar Galán.


  • La organización confía en que la reapertura de la investigación conduzca a un nuevo juicio oral donde se haga justicia a la muerte de 15 personas.

 

Desde Comisión Española de Ayuda al Refugiado (CEAR) aplaudimos la admisión de su recurso por parte de la Audiencia de Ceuta, quien ordena reabrir la investigación de la muerte de 15 personas el pasado 6 de febrero de 2014 cuando intentaban llegar a nado a la playa de El Tarajal en Ceuta y fueron repelidos violentamente por miembros de la Guardia Civil.

Tras el archivo de la causa en 2015 por los delitos de homicidio y prevaricación, CEAR y otras dos organizaciones -Coordinadora de Barrios y Observatori DESC- presentaron un recurso de apelación que ha sido estimado por lo que se deben retomar las diligencias previas.

Para CEAR la decisión supone “una victoria judicial que abre una rendija de esperanza contra la impunidad y da la razón a todos aquellos que dijimos que no se había producido una investigación adecuada sobre el uso excesivo e innecesario de la fuerza y de material antidisturbios por parte de las Fuerzas y Cuerpos de Seguridad del Estado.

“Confiamos en que la reapertura de la investigación conduzca a un nuevo juicio oral donde se haga justicia a la muerte de 15 personas que buscaban una oportunidad en nuestro país”, ha destacado Estrella Galán, secretaria general de CEAR.

“Nos tranquiliza saber que si el Gobierno no elimina las prácticas ilegales en nuestra frontera sur serán los propios tribunales los que pueden acabar condenando las actuaciones que están fuera de la Ley”, apuntó Galán.

Alba Soler

VIEW ALL POSTS