MENU

CEAR rellança la seua campanya de #UErfanos per a visualitzar les xifres de la vergonya

 

Fa ja un any que CEAR va llançar la campanya de #UErfanos per a denunciar l’estrepitós fracàs de la Unió Europea a donar resposta a una de les majors crisis humanitàries de la nostra història recent. Des de llavors, la situació de les persones refugiades no ha fet més que empitjorar a causa de la falta de voluntat política d’habilitar vies segures i legals perquè els qui fugen dels seus països no seguisquen morint en l’intent: 3.185 persones han mort o desaparegut en el Mediterrani des de maig de l’any passat.

mapadatoscear

Per aquest motiu, aquesta eina de denúncia segueix tenint, desgraciadament, la mateixa vigència que quan l’estrenem amb l’objectiu de provocar una reacció en els líders europeus. Avui més que mai hem de seguir pressionant per a visualitzar aquestes dramàtiques xifres i donar-los la importància que es mereixen, i recordar que després de cadascuna d’elles hi ha multitud d’històries que ja no podran ser explicades.

El dret d’asil està avui ferit de mort a Europa, especialment després de la signatura de l’acord UE-Turquia amb el qual s’estan vulnerant els drets fonamentals de les persones que fugen el seu país d’origen i a les quals se’ls nega la possibilitat de sol·licitar asil en un país segur.

Ajuda’ns al fet que no hi haja més morts en el Mediterrani! Més de 22.000 persones han signat ja la campanya de CEAR, que compta amb el suport d’organitzacions com a Metges del Món, ACCEM, Coordinadora d’ONG de Desenvolupament (CONGDE), EAPN i Oxfam Intermón.

Signatura en www.uerfanos.org

…I comparteix perquè el mapa d’Europa no seguisca sent un mapa de #UErfanos

 

 

Hace ya un año que CEAR lanzó la campaña de #UErfanos para denunciar el estrepitoso fracaso de la Unión Europea en dar respuesta a una de las mayores crisis humanitarias de nuestra historia reciente. Desde entonces, la situación de las personas refugiadas no ha hecho más que empeorar debido a la falta de voluntad política de habilitar vías seguras y legales para que quienes huyen de sus países no sigan muriendo en el intento: 3.185 personas han fallecido o desaparecido en el Mediterráneo desde mayo del año pasado.

Por este motivo, esta herramienta de denuncia sigue teniendo, desgraciadamente, la misma vigencia que cuando la estrenamos con el objetivo de provocar una reacción en los líderes europeos. Hoy más que nunca tenemos que seguir presionando para visualizar estas dramáticas cifras y darles la importancia que se merecen, y recordar que tras cada una de ellas hay multitud de historias que ya no podrán ser contadas.

El derecho de asilo está hoy herido de muerte en Europa, especialmente tras la firma del acuerdo UE-Turquía con el cual se están vulnerando los derechos fundamentales de las personas que huyen su país de origen y a las que se les niega la posibilidad de solicitar asilo en un país seguro.

¡Ayúdanos a que no haya más muertes en el Mediterráneo! Más de 22.000 personas han firmado ya la campaña de CEAR, que cuenta con el apoyo de organizaciones como Médicos del Mundo, ACCEM, Coordinadora de ONG de Desarrollo (CONGDE), EAPN y Oxfam Intermón.

Firma en www.uerfanos.org

…Y comparte para que el mapa de Europa no siga siendo un mapa de #UErfanos.

Alba Soler

VIEW ALL POSTS